marți, 26 iunie 2012

Telescoapele Faulkes

Proiectul telescoapelor Faulkes este un partener educaţional al reţelei LCOGTN (Las Cumbres Observatory Global Telescope Network).
Scopul acestui proiect este furnizarea accesului gratuit la telescoapele robotizate şi a unui program educaţional pentru a încuraja implicarea profesorilor şi elevilor din Marea Britanie în educaţie bazată pe cercetare. Deşi iniţial numai şcolile din Marea Britanie au avut acces la aceste telescoape, acum au şi alţi parteneri din întreaga Europă. Participarea la cursul EU-HOU este unul dintre criteriile după care se poate acorda acest acces (m-am înregistrat şi am primit 30 de minute credit pentru observaţii).
Accesul la resurse este gratuit.


Adresa web a acestui proiect: www.faulkes-telescope.com
Modul de funcţionare al telescoapelor este prezentat în animaţia:

LCOGTN operează cu o reţea de telescoape robotizate. Deocamdată sunt două telescoape, unul în Hawaii (Faulkes Telescope North - FTN) şi unul în Australia  (Faulkes Telescope South - FTS). Acestea sunt disponibile pentru a fi utilizate de către profesori ca parte a activităţilor lor curriculare sau extracurriculare şi sunt însoţite de o serie de materiale educaţionale şi supravegheate de o echipă de astronomi profesionişti şi profesori. 

În timpul cursului, au fost doua intervale orare în două zile în care am controlat aceste telescoape şi am obţinut diverse imagini  ale obiectelor din Univers. Accesul s-a făcut pe contul dnei Sarah Roberts şi fiecare cursant a introdus coordonate şi alte date cerute de program (timp de expunere, etc.) şi a realizat o fotografie proprie a zonei alese.
Fotografia nebuloasei inel M57, cu FTN,  îmi aparţine:

Un demo al modului în care se utilizează telescoapele Faulkes:
http://lcogt.net/files/flash/rti-demo/index.html

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu